Migdałowa kruszonka w jesiennej odsłonie

Blog

Gruszka pod owsiano-migdałową kruszonką jest jednym z najprostszych, a jednocześnie najsmaczniejszych ciast. Między innymi dzięki niemu z mniejszym żalem żegnamy letnie wieczory przestawiając się powoli na tryb jesienny. W klasycznej wersji nie jest to propozycja polecana osobom borykającym się z insulinoopornością oraz cukrzycą. Można jednak dokonać pewnych modyfikacji (które uwzględniłam w przepisie). Wówczas kawałek ciasta, choć nadal dość kaloryczny, będzie dla wspomnianych osób bardziej „bezpieczny”.

Składniki:

350 g gruszek – 2 duże gruszki

150 g zimnego masła pokrojonego w kostkę (w wersji dla insulinoopornych i osób z cukrzycą oliwa z oliwek-ok. 1/3 szklanki oliwy)

150 g mąki owsianej

50 g płatków owsianych

50 g mielonych migdałów

Kilka kropel esencji waniliowej

Mała szczypta soli

100 g (1/2 szklanki) cukru trzcinowego (w wersji dla insulinoopornych i osób z cukrzycą 1/3 szklanki ksylitolu)

Przygotowanie:

Blachę (najlepiej 35cm/11cm) wyłożyć papierem i posmarować odrobiną masła. Gruszki umyć, obrać, pokroić w plastry i ułożyć na spodzie blachy. Resztę składników wymieszać w misce, aby połączyły się tworząc masę na kruszonkę. Kruszonką posypać gruszki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni C i piec ok. 25-30 minut.

Świetnie smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno. Informacja dla łasuchów 🙂 Jeden kawałek wystarczy by pobudzić wydzielanie odpowiedniej ilości endorfin 🙂

Kontakt

Lidia Szczepańska

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Dietetyka, na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu, oraz studia podyplomowe na kierunku Psychodietetyka na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS w Poznaniu. Jestem członkiem Towarzystwa Psychodietetyki. Specjalizuję się w dietetyce klinicznej. Nauka o żywieniu jest moją pasją a także narzędziem w pracy, dzięki któremu możliwe jest przygotowanie zbilansowanej diety.